تاریخ : سه شنبه, ۱ آبان , ۱۴۰۳ 19 ربيع ثاني 1446 Tuesday, 22 October , 2024
1

یک‌هزار و ۱۰۶ پروژه عمرانی در ایام‌الله دهه مبارک فجر در استان همدان افتتاح و کلنگ‌زنی می‌شود

  • کد خبر : 6455
  • ۱۲ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۴:۳۱
یک‌هزار و ۱۰۶ پروژه عمرانی در ایام‌الله دهه مبارک فجر در استان همدان افتتاح و کلنگ‌زنی می‌شود

یک‌هزار و ۱۰۶ پروژه عمرانی در ایام‌الله دهه مبارک فجر در استان همدان افتتاح و کلنگ‌زنی می‌شود

استاندار همدان با اشاره به اینکه در دهه فجر امسال یک‌هزار و ۱۰۶ پروژه عمرانی دراین استان افتتاح و کلنگ‌زنی خواهد شد، گفت: از این تعداد ۹۵۶ پروژه با اعتبار ۳۵۰۰ میلیارد تومان افتتاح و ۱۵۰ پروژه نیز با اعتبار ۸۵۲ میلیارد تومان، کلنگ‌زنی می‌شود

 

 

به گزارش الوند _ علیرضا قاسمی فرزاد در نشست خبری با خبرنگاران و اصحاب رسانه استان همدان که به مناسبت ایام‌الله دهه مبارک فجر برگزار شد، اظهار داشت: سفر رئیس‌جمهور به استان همدان خیر و برکت بسیاری بدنبال داشت و موجب شد۱۴ هزار میلیارد تومان اعتبار و ۱۰هزار میلیارد تومان تسهیلات بانکی به استان اختصاص یابد که تاکنون ۱۳۰۰ میلیارد تومان از اعتبارات مصوب شده در این سفر دریافت شده است.

 

وی با اشاره به اینکه از بدو آغاز به کار خود اولویتی جز اجرای هرچه بهتر سیاست های دولت سیزدهم جهت خدمت به مردم وتوسعه این استان نداشته است، ادامه داد: براساس ارزیابی وزارت کشور در رتبه‌بندی استان‌ها، همدان در رتبه چهارم کشور قرار دارد که این امر از اهتمام و تلاش مجموعه مدیران ارشد استان در فراهم نمودن هر چه بهتر شرایط برای مردمان دیار الوند حکایت دارد.

 

قاسمی فرزاد یکی از شاخص های وزارت کشوردر ارزیابی استانداری های را اشتغال عنوان کرد و گفت :سهمیه اشتغال پیش‌بینی شده برای استان همدان در سال جاری ۲۳ هزار و ۵۸۹ نفر بوده که در ۹ ماهه امسال، ۲۰ هزار و ۸۳۰ فرصت شغلی معادل ۸۸ درصد از این سهمیه محقق شده است.

 

نماینده عالی دولت در استان همدان گریزی نیز به سرمایه گذاری های صورت گرفته در سال ۱۴۰۱ زد و اظهار داشت: در راستای سرمایه گذاری‌داخلی و در صدور مجوز سرمایه‌گذاری، یک هزار و ۹۸۲ مجوز با هدف ایجاد ۲۴ هزار فرصت شغلی تاکنون صادر شده ، ضمن آنکه امسال هفت فقره سرمایه گذاری خارجی هم در سطح استان صورت گرفته است.

 

استاندار همدان افزود: همدان، نخستین استانی بود که از الگوی کشت، توسط معاون وزیر جهاد کشاورزی در آن رونمایی شد،همچنین در حوزه جهاد کشاورزی با توجه به تاکیدات مقام معظم رهبری در این زمينه، پردیس فناوری و نوآوری کشور به عنوان اولین پردیس غرب کشور در استان اجرا گردید.

 

وی یکی از برنامه های مجموعه مسئولان استان همدان را رساندن کشت‌گلخانه‌ای تا پایان دولت سیزدهم به ۹۷۰ هکتار برشمرد و یادآور شد: اراضی گلخانه‌ای استان تا پیش از روی کار آمدن دولت سیزدهم، ۲۰۰ هکتار بود که امسال تاکنون، ۱۵۰ هکتار تغییر کاربری و از این میزان ۵۰ هکتار کشت گلخانه‌ای انجام شده است.

 

مقام ارشد دولت در استان همدان با اشاره به اینکه در دهه فجر امسال یک‌هزار و ۱۰۶ پروژه عمرانی دراین استان افتتاح و کلنگ‌زنی خواهد شد، گفت: از این تعداد ۹۵۶ پروژه با اعتبار ۳۵۰۰ میلیارد تومان افتتاح و ۱۵۰ پروژه نیز با اعتبار ۸۵۲ میلیارد تومان، کلنگ‌زنی می‌شود.

 

وی خاطر نشان کرد:در ایام‌الله دهه مبارک فجر در نظر داریم هر روز به یکی از شهرستان‌های استان سفر کنیم که با افتتاح و کلنگ‌زنی پروژه‌‌های عمرانی در این ایام مبارک دشمنان مردم و ایران اسلامی که همواره قصد دارند مردم را نسبت به نظام و خادمان آنها بد بین کنند دچار یأس و ناامیدی خواهند شد که این خود گامی در جهاد تبیین است.

 

استاندار همدان در پایان ابراز امیدواری کرد باارسال پرونده ثبت جهانی هگمتانه به یونسکو ،این رخداد مهم در آینده نزدیک محقق شود و شاهد ثبت جهانی آن باشیم.

 

لینک کوتاه : https://www.sanatweekly.ir/?p=6455