تاریخ : سه شنبه, ۱ آبان , ۱۴۰۳ 19 ربيع ثاني 1446 Tuesday, 22 October , 2024
1

کلاهبرداری ۲ هزار میلیاردی در همدان

  • کد خبر : 3269
  • ۲۱ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۳:۵۱
کلاهبرداری ۲ هزار میلیاردی در همدان

کلاهبرداری ۲ هزار میلیاردی در همدان

فرمانده انتظامی استان همدان از شناسایی باند کلاهبرداری در خريد و فروش خودرو هاي لوکس به ارزش ۲ هزار میلیارد ریال توسط ماموران پلیس آگاهی استان خبر داد.

به گزارش الوند_سردار “سلمان امیری”، در تشريح اين خبر گفت: در پي اخبار واصله از گزارشات مردمي مبني بر اين که افرادي در نقاط مختلف شهر همدان با افتتاح نمايشگاه خودروهای لوکس و خارجي و تبليغات گسترده در فضاي مجازي و پس از اخذ مبالغ بسيار هنگفت از شهروندان، پس از چند روز يک باره تمامي خودروهاي گران قيمت را جمع آوري و بنگاه را تعطيل کرده و متواري شده اند، با توجه به حساسيت به وجود آمده بررسی موضوع در دستور کار ماموران پلیس آگاهی استان قرار گرفت.

وی افزود: کارآگاهان با انجام اقدامات پيچيده اطلاعاتي و پليسي و کمک گرفتن از دستگاه هاي مسئول و نيز استفاده از ظرفيت هاي درون و برون سازماني در کمتر از ۴۸ ساعت، متهمان که ۲ نفر مرد و يک زن بودند را شناسايي و ۲ نفر از آنان را که قصد خروج از کشور داشتند، در اقدامي غافلگيرانه دستگير کردند.

سردار امیری بیان کرد: در بازرسي هاي صورت گرفته از مخفيگاه متهمان، تعداد زيادي چک، اسناد و مدارک خودرو و عابر بانک هاي مختلف مربوط به مال باختگان کشف و در تحقيقات ميداني مشخص شد، نامبردگان با همدستي چند نفر از افراد در استاني ديگر مبالغ دریافتی از شهروندان را تبديل به شمش طلا و دلار و خريد ملک کرده اند که املاک مذکور، پس از شناسايي توقيف شد.

این مقام ارشد انتظامی تصریح کرد: تحقيقات در جهت کشف شمش هاي طلا و دلارها و انتقال آن ها در حال انجام است که در اين راستا، ۲۱ مال باخته شناسايي و ارزش مبالغ کلاهبرداري شده توسط متهمان، ۲ هزار ميليارد ريال برآورد شده است.

فرمانده انتظامی استان همدان در پايان گفت: همشهريان در هنگام سرمايه گذاري در هر زمينه اي ابتدا تحقيق کرده و سپس با افراد خبره مشورت کنند.

لینک کوتاه : https://www.sanatweekly.ir/?p=3269