تاریخ : سه شنبه, ۱ آبان , ۱۴۰۳ 19 ربيع ثاني 1446 Tuesday, 22 October , 2024
2

‍ کشف ۵ تن و ۲۴۰ کیلو مواد مخدر در همدان

  • کد خبر : 3276
  • ۲۲ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۶:۰۰
‍ کشف ۵ تن و ۲۴۰ کیلو مواد مخدر در همدان

کشف ۵ تن و ۲۴۰ کیلو مواد مخدر در همدان

فرمانده انتظامی استان همدان از کشف ۵ تن و ۲۴۰ کیلو مواد مخدر طی امسال در همدان خبر داد. و گفت: همدان در اکثر حوزه‌ها استان امن در کشور شناخته شده است.

 

به گزارش الوند _ سردار سلمان امیری ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه همدان اظهار کرد: حضور اصحاب رسانه در همراهی نیروی انتظامی نسبت به پیشگیری از جرایم و آسیب‌های اجتماعی نتیجه بخش بوده و خوشبختانه همدان استان امن در کشور شناخته‌ شده است.

وی با تاکید به اینکه امنیت حال حاضر استان خوشبختانه مطلوب است و این مهم ایجاد نمی‌شد مگر با همراهی و هماهنگی رسانه‌ها با نیروی انتظامی در آگاهی بخشی به اجتماع گفت: معقتدیم پیشگیری بهتر از درمان است و خوشبختانه در این حوزه با آموزش‌هایی که ارائه شده است شاهد هستیم.

فرمانده انتظامی استان همدان نقش رسانه‌ها را در کاهش آسیب‌های اجتماعی منجر به جرایم، مهم دانست و افزود: رسانه‌ها می توانند مسوولان را به خط کنند و مهارت‌های اجتماعی را آموزش دهند.

وی امیدآفرینی در جامعه را مهم برشمرد و با بیان اینکه دشمن به دنبال ضربه‌زنی به نظام مقدس جمهوری اسلامی است و البته ضرباتی هم خود خورده است گفت: امروزه رویکرد دشمن در حوزه فرهنگی است و با جنگ نرم به سراغ جوانان آمده که باید به ویژه در فضای مجازی هوشیار بود.

امیری با بیان اینکه رسانه‌ها یکی از ارکان مدیریت افکار عمومی در جامعه هستند و نقش آنها می‌تواند بی بدیلی در ایجاد احساس امنیت در بین شهروندان باشد در ادامه با اشاره به ایام پایانی سال از آمادگی بیش از پیش پلیس در ایجاد امنیت در جامعه خبر داد و افزود: چهارشنبه پایان سال نزدیک است و با توجه به رویکردی که برخی از مردم در سال‌های اخیر داشتند و از مواد منفجره خطرناک در این ایام استفاده کردند، نقش ما در کنترل وضعیت بسیار خطیر است.

وی با تاکید به آگاه‌سازی مردم نسبت به خطرات استفاده از مواد محترقه حائز اهمیت است گفت: معتقدیم پلیس در آخر کار است و خانواده‌ها ابتدا نقش مهم‌تری دارند و باید جلوی خطرات فرزندان خود را بگیرند.

فرمانده انتظامی استان همدان با بیان اینکه پیشگیری از سرقت نیز نیازمند مشارکت اجتماعی است افزود: بسیاری از سرقت‌ها در اثر سهل‌انگاری انجام می‌شود که سالهای اخیر اقدامات خوبی در آگاهی و پیشگیری صورت گرفته و می طلبد این موضوع همچنان مورد توجه باشد.

وی یادآور شد: امسال نسبت به سالهای قبل امکان سفر برای مسافران نوروزی فراهم شده و ما این جنب و جوش و شادی و رفع کدورت‌ها را خوب می‌دانیم اما برخی به لحاظ عدم رعایت مقررات ترافیکی، قوانین راهنمایی و رانندگی و پروتکل‌ها جان خود و خانواده‌های خود را به خطر می‌اندازند که امیدواریم نسبت به جلوگیری از تصادفات و جان باختن عزیزان احساس مسوولیت بیشتری داشته باشند.

امیری به اقدامات صورت گرفته طی یک سال اخیر در حوزه نیروی انتظامی در استان اشاره کرد و گفت: امسال یک میلیون و ۲۴۰ هزار به فوریت‌های پلیسی استان تلفن شده است که از این تعداد ۴۸ درصد عملیاتی شده و ۵۲ درصد مشاوره و راهنمایی بوده است.

وی از انجام ۱۴ هزار و ۲۹۹ طرح عملیاتی پلیسی طی سال ۱۴۰۰ در استان خبر داد و افزود گفت: نیروی انتظامی در محدودیت‌های کرونایی نیز نقش بی‌بدیل داشته و امسال ۵۹ هزار مورد دو میلیون ریالی، ۲۵ هزار مورد ۵ میلیون ریالی و ۵۳ هزار مورد ۱۰ میلیون ریالی اعمال قانون در استان صورت گرفته است.

فرمانده انتظامی استان همدان با بیان اینکه در اجرای طرح نوروزی همکاران مدت‌هاست در آماده باش کامل هستند و خوشبختانه طی چند روز اخیر شاهد کاهش جرایم و تصادفات بوده‌ایم افزود: امسال یک هزار و ۵۲ سرایدار، یک هزار و ۶ نفر نگهبان محله، ۳۰۱ پلیس افتخاری و ۱۳۰ نفر پاکبان در حوزه پلیس آموزش و ساماندهی شده‌اند.

وی با اشاره به ساماندهی یک هزار و ۲۳۹ موتورسیکلت توقیفی و ۲ هزار و ۲۸ خودرو توقیفی گفت: طرح معترضین با هماهنگی دادگستری به صورت ویژه اجرا شده است و ارتقا طرح امنیت محله با همکاری بسیج از دیگر اقدامات بوده است.

امیری با بیان اینکه در اجرای طرح معتضرین در کلانتری‌ها مراکز مشاوره فعال است عنوان کرد: این طرح منشاء خیر در استان بوده و امسال ۱۰ هزار و ۹۵۶ پرونده ختم به خیر شده است.

وی با اشاره به اینکه ۸۹ هزار و ۶۷۵ پرونده قضائی در کلانتری‌های استان تشکیل شده است که نسبت به مشابه افزایش نسبی دارد گفت: امسال ۸۶ هزار و ۶۶۷ اوراق قضائی را در مجموعه پلیس پیشگیری ابلاغ کردند که رقم بالایی است.

لینک کوتاه : https://www.sanatweekly.ir/?p=3276