تاریخ : سه شنبه, ۱ آبان , ۱۴۰۳ 19 ربيع ثاني 1446 Tuesday, 22 October , 2024
0

  کاهش مبلغ حق بیمه دهک های شش تا نه

  • کد خبر : 8028
  • ۲۰ تیر ۱۴۰۲ - ۲۲:۰۲
  کاهش مبلغ حق بیمه دهک های شش تا نه

  کاهش مبلغ حق بیمه دهک های شش تا نه

مدیر کل بیمه سلامت استان همدان جزئیات کاهش پرداختی حق بیمه دهک های ۶ تا ۹ را تشریح کرد.

 

به گزارش الوند _ دکتر فریبرز نیاستی، در خصوص افزایش تعداد بیمه شدگان دهک های ۴ و ۵ به مجموع بیمه شدگان رایگان گفت: بر اساس ابلاغ مصوبه دولت در تاریخ ۳۰ خرداد و پیشنهادات سازمان بیمه سلامت و وزارت بهداشت، ۲ دهک به مجموعه بیمه شدگان رایگان در سطح کشور اضافه شد.

مدیر کل بیمه سلامت استان افزود: تا پیش از این بر اساس مصوبات دولت و قوانین موجود تنها دهک های اول تا سوم به صورت رایگان تحت پوشش بیمه رایگان بودند که با مصوبه جدید دهک های ۴ و ۵ نیز به این مجموعه اضافه شدند.

وی تصریح کرد: دهک های ۴ و ۵ در صورت نداشتن هیچگونه پوشش بیمه فعال بصورت رایگان تحت پوشش قرار می گیرند. دهک های ۶ تا ۹ نیز بر اساس این مصوبه از کاهش مبلغ حق بیمه پرداختی برخوردار می گردند. بر این اساس قریب به ۴۷ هزار و ۸۲۵ نفر در گروه دهک ۴ و ۵ به جمعیت بیمه رایگان استان همدان اضافه می شوند.

وی یاد آور شد: به منظور افزایش رضایتمندی بیمه شدگان و همچنین تسهیل در اجرایی شدن بیمه سلامت همگانی فراگیر برای آحاد افراد جامعه، از این پس میزان مشارکت در پرداخت حق بیمه دهک‌های ۶ تا ۹ نیز کاهش یافت. بر همین اساس از این پس میزان پرداختی دهک ششم از ۳۰ درصد به ۲۰ درصد، پرداختی دهک هفتم از ۴۰ درصد به ۳۰ درصد و پرداختی دهک هشتم از ۶۰ درصد به ۴۰ درصد و پرداختی دهک نهم از ۸۰ درصد به ۵۰ درصد کاهش یافت. میزان پرداختی حق بیمه دهک دهم نیز بدون تغییر باقی مانده است و افرادی که در دهک دهم درآمدی قرار دارند می بایست حق بیمه کامل را پرداخت نمایند.

دکتر نیاستی در خصوص کاهش پرداختی حق بیمه دهک های شش تا نه اظهار داشت : پیش از این ، میزان حق بیمه پرداختی دهک ۶ مبلغ ۴۳۰ هزار تومان به ازاء هر نفر در یکسال تعیین شده بود که با مصوبه جدید دولت به مبلغ ۲۸۷ هزار تومان کاهش یافت ؛ حق بیمه دهک ۷ مبلغ ۵۷۴ هزار تومان بود که به مبلغ ۴۳۰ هزار تومان کاهش یافت ؛ حق بیمه دهک ۸ مبلغ ۸۶۱ هزار تومان بود که به مبلغ ۵۷۴ هزار تومان کاهش یافت؛ حق بیمه دهک ۹ مبلغ یک میلیون و ۱۴۸ هزار تومان بود که به مبلغ ۷۱۷ هزار تومان کاهش یافت و حق بیمه دهک ۱۰ نیز بدون تغییر مبلغ یک میلیون و ۴۳۵ هزار تومان می باشد.

دکتر نیاستی گفت : در صورت تقاضای فرد جهت تقسیط حق بیمه، سازمان مجاز است نسبت به تقسیط حق بیمه اقدام و اقساط مربوط را از یارانه فرد متقاضی کسر نماید.

لینک کوتاه : https://www.sanatweekly.ir/?p=8028

برچسب ها