تاریخ : جمعه, ۱۱ خرداد , ۱۴۰۳ 24 ذو القعدة 1445 Friday, 31 May , 2024
1

بازی های رایانه ای علاوه بر پر کردن اوقات فراغت، میتواند بستری برای انتقال پیام های فرهنگی باشد

  • کد خبر : 2215
  • ۰۶ آذر ۱۴۰۰ - ۰:۱۸
بازی های رایانه ای علاوه بر پر کردن اوقات فراغت، میتواند بستری برای انتقال پیام های فرهنگی باشد

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی:

بازی های رایانه ای علاوه بر پر کردن اوقات فراغت,، میتواند بستری برای انتقال پیام های فرهنگی باشد

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت :
در ایران ۳۲ میلیون بازیکن بازی‌های رایانه‌ای داریم که خیلی‌ها اوقات فراِغت‌شان را با این بازی‌ها پر می‎کنند لذا بازی های رایانه ای میتواند بستری برای انتقال پیام های فرهنگی باشد .

 

به گزارش الوند_ محمدمهدی اسماعیلی جمعه شب در مراسم اختتامیه پنجمین دوره جایزه بازی‌های جدی که در پردیس دانشکده‌های فنی دانشگاه تهران برگزار شد، با بیان این مطلب گفت: در یک دهه اخیر سرعت فناوری به نحوی بوده که بسیاری از مرزهای سنتی حوزه فرهنگ را جابه جا کرده است. از این رو ساختار و شرح وظایف وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی هم نیازمند بازنگری و باز آرایی است. چرا که مسائل جدید و مصارف فرهنگی جدید‌ پیش آمده است.

وی با بیان این که در دولت سیزدهم یکی از مهم‌ترین سرفصل‌های‌مان هم توجه جدی به اقتصاد فرهنگ و صنایع خلاق فرهنگی است گفت: در این حوزه حتما مصارف فرهنگی جدید مثل بازی‌های رایانه‌ای مورد توجه قرار می‌گیرد.

اسماعیلی تصریح کرد: در ایران ۳۲ میلیون بازیکن بازی‌های رایانه‌ای داریم که به طور متوسط ۹۳ دقیقه در هفته بازی می‌کنند. متوسط سن بازیکنان بالای ۲۲ سال است و خیلی‌ها اوقات فراِغت‌شان را با این بازی‌ها پر می‎کنند.

لینک کوتاه : https://www.sanatweekly.ir/?p=2215

برچسب ها