تاریخ : شنبه, ۶ مرداد , ۱۴۰۳ 21 محرم 1446 Saturday, 27 July , 2024
0

استاندار همدان: بهره گیری از ظرفیت رسانه ها، تبلیغ در شبکه استانی و استفاده از تریبون نماز جمعه می تواند نقش بسزایی در اغناسازی و ترغیب جامعه برای تزریق واکسن ایفا کند / تشکیل کمیته بررسی آثار روانی، اجتماعی و اقتصادی ناشی از کرونا

  • کد خبر : 3137
  • ۰۷ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۷:۴۹
استاندار همدان: بهره گیری از ظرفیت رسانه ها، تبلیغ در شبکه استانی و استفاده از تریبون نماز جمعه می تواند نقش بسزایی در اغناسازی و ترغیب جامعه برای تزریق واکسن ایفا کند  / تشکیل کمیته بررسی آثار روانی، اجتماعی و اقتصادی ناشی از کرونا

استاندار همدان: بهره گیری از ظرفیت رسانه ها، تبلیغ در شبکه استانی و استفاده از تریبون نماز جمعه می تواند نقش بسزایی در اغناسازی و ترغیب جامعه برای تزریق واکسن ایفا نماید/ تشکیل کمیته بررسی آثار روانی، اجتماعی و اقتصادی ناشی از کرونا

استاندار همدان با اشاره به اینکه سیر نزولی کرونا در استان در حال تحقق است که باید برای پیشگیری از شیوع و گسترش دوباره این ویروس مراقبت و تلاش کرد، گفت: بهره گیری از ظرفیت رسانه ها، تبلیغ در شبکه استانی و استفاده از تریبون نماز جمعه می تواند نقش بسزایی در اغناسازی و ترغیب جامعه برای تزریق واکسن ایفا نموده و مانع از شیوع مجدد این بیماری شود.

 

به گزارش الوند_ علیرضا قاسمی‌فرزاد روز شنبه در جلسه ستاد استانی مدیریت کروناهمدان اظهار داشت: شیوع ویروس کرونا موجب شده مدارس به صورت غیر حضوری برگزار شود که این امر افت تحصیلی دانش آموزان را بدنبال داشته است لذا با توجه به تغییر رنگ بندی استان، روند آموزش در مدارس استان به جز مقطع ابتدایی در مناطق شهری با وضعیت قرمز به صورت حضوری برگزار می‌شود.

 

وی با اشاره به اینکه تزریق واکسن، ایمنی صددرصدی ایجاد نمی کند اما می‌تواند خط مرگ و میر را به صفر برساند، افزود: مرگ و میر ناشی از کرونا در کشور از ۷۰۰ نفر در روز به حدود ۱۰۰ نفر کاهش و در استان نیز به سه تا پنج نفر در روز رسیده که این کاهش فوتی ها نتیجه تزریق واکسن است.

 

استاندار همدان شرط حضور معلمان، دبیران و کارکنان در مدارس را تزریق سه دز واکسن کرونا عنوان کرد و از دانش آموزان نیز درخواست کرد نسبت به تزریق واکسن اقدام نمایند.

قاسمی فرزاد یاد آور شد: مرکزخوابگاهی شبانه روزی در مناطق زرد با ۷۰ درصد، نارنجی با ۵۰ درصد و درمناطق قرمز کرونایی با ۳۰ درصد ظرفیت می توانند فعالیت کنند.

نماینده عالی دولت در استان همدان فعالیت‌های فرهنگی، ورزشی و عمومی در سه شهرستان با رنگ‌بندی قرمز شامل رزن، فامنین و درگزین را با ۳۰ درصد ظرفیت و باقی شهرستان‌ها را با ۴۰ درصد ظرفیت و همچنین مراسم آیینی، فرهنگی و نماز جمعه با ۵۰ درصد ظرفیت و رعایت فاصله گذاری بلامانع ذکر کرد.

 

استاندار همدان با اشاره به اینکه سیر نزولی کرونا در استان در حال تحقق است که باید برای پیشگیری از شیوع و گسترش دوباره این ویروس مراقبت و تلاش کرد، گفت: بهره گیری از ظرفیت رسانه ها، تبلیغ در شبکه استانی و استفاده از تریبون نماز جمعه می تواند نقش بسزایی در اغناسازی و ترغیب جامعه برای تزریق واکسن ایفا نموده و مانع از شیوع مجدد این بیماری شود.

 

وی از تمدید دورکاری برای مادران دارای فرزند زیر ۶ سال برای یک هفته دیگر خبر داد و تصریح کرد: مهد کودک‌ها در شهرستان‌های دارای وضعیت قرمز کرونایی با ۲۵ درصد فعال شده تا مادران شاغل به ویژه کادر بهداشت و درمان بتوانند از این امکان برای فرزندان استفاده کنند.

استاندار همدان خاطر نشان کرد: بی توجهی صنوف به مصوبات ستاد کرونا و مخاطره انداختن سلامت مردم قابل پذیرش نیست بنابراین اتاق اصناف نسبت به ابلاغ مصوبات و بررسی اجرای آنها دقت کنند ضمن اینکه کارمندان بانک ها، ادارات و دستگاه های خدمات رسان نیز برای حضور در محل کار باید سه دز واکسن را تزریق و ورود کارکنان و مراجعان با ماسک به ادارات الزامی است.

لزوم تشکیل کمیته ای جهت بررسی آثار روانی، اجتماعی و اقتصادی ناشی از کرونا و برگزاری ستاد تسهیل سفر از جمله مواردی بود که قاسمی فرزاد در این جلسه بر آن تاکید کرد.

 

لینک کوتاه : https://www.sanatweekly.ir/?p=3137