تاریخ : سه شنبه, ۱ آبان , ۱۴۰۳ 19 ربيع ثاني 1446 Tuesday, 22 October , 2024
2

استاندار همدان:  علت اصلی همه‌گیری در روستای چنارعلیا اسد آباد، عامل عفونی است  

  • کد خبر : 4834
  • ۲۲ مرداد ۱۴۰۱ - ۰:۴۵
استاندار همدان:   علت اصلی همه‌گیری در روستای چنارعلیا اسد آباد، عامل عفونی است   

‍ استاندار همدان:
علت اصلی همه‌گیری در روستای چنارعلیا اسد آباد، عامل عفونی است

 

استاندار همدان با اشاره به اینکه علت اصلی همه‌گیری در روستای چنارعلیا اسد آباد، عامل عفونی است، گفت : مشکل خاصی در مراقبت از بچه‌های که بستری هستند وجود ندارد و چند نفری که بیماری آن‌ها ادامه دارد، طی یکی دو روز آینده بهبود خواهند یافت

.

 

به گزارش الوند_علیرضا قاسمی فرزاد در سرکشی از بچه‌هایی که در روستای چنارعلیا اسد آباد به علت شربت آلوده به عامل عفونی در بیمارستان بعثت بستری شده بودند، اظهار داشت: شخصاً، پس از اطلاع یافتن از این اتفاق، بلافاصله وضعیت بیماران و علت ابتلای آن‌ها را پیگیری و طی بازدید امروز از بچه‌هایی که در همه‌گیری عامل عفونی به‌شکل‌ درگیری گوارشی در روستای چنارعلیا اسد آباد بیمار شده بودند مشاهده شد حال عمومی همه آن‌ها خوب است.

 

وی افزود :دانشگاه علوم پزشکی همدان، آزمایش‌هایی را که مربوط به سمومی غیر از عامل عفونی بوده، در تمام بچه‌های بیمارستان بعثت و اسد آباد انجام داده، اما هیچ اثری غیر از عامل عفونی در بچه‌ها رویت نشد.

 

استاندار همدان اضافه کرد: طی آزمایش‌ها و بررسی‌هایی نیز که از آب روستا، چه در مورد کُلُر و چه در ارتباط با آلودگی میکروبی آن، در چندین نوبت انجام گرفته است، نتایج از سالم بودن آب حکایت دارد.

 

قاسمی فرزاد با بیان اینکه مشکل خاصی در مراقبت از بچه‌های که بستری هستند وجود ندارد، گفت : در بین افرادی که آلوده این عامل‌ عفونی شده بودند، کودکانی وجود داشتند که برای توجه و رسیدگی سریع‌تر به بیمارستان بعثت منتقل شدند که برخی از آنها مرخص و چند نفری که بیماری آن‌ها ادامه دارد، طی یکی دو روز آینده بهبود خواهند یافت.

 

 

وی یاد آور شد : تمام آزمایشات و نمونه‌های گرفته شده از بچه‌هایی که در اسدآباد و بیمارستان بعثت بستری شده‌‌اند، موید عامل میکروبی است که در این زمینه بهترین و موثرترین درمان را برای درگیرشدگان به این میکروب، در نظر گرفته‌ایم.

 

 

نماینده عالی دولت در استان همدان با اشاره به اینکه در مجموع در دو بیمارستان بعثت و اسد‌آباد ۵۵ نفر بستری شده اند، تصریح کرد: تا امروز بیش از ۲۶۰ نفر به صورت سرپایی به مراکز درمانی رجوع کرده اند.

لینک کوتاه : https://www.sanatweekly.ir/?p=4834