به گزارش الوند _امیر فتحیان نسب اظهار کرد : طی یک اقدام فناورانه و نوین و همزمان با راه اندازی سامانه شهرداری الکترونیک که با تبدیل ، همگام سازی و طبقه بندی بیش از ۳۰۰ صفحه ضوابط شهرسازی و معماری مصوب در سامانه توسط کارشناسان نخبه شهرداری طی ۶ ماه همراه بود ، اعلام ضوابط ساخت و ساز در شهرداری همدان بصورت کاملا” غیرحضوری و هوشمند در اختیار شهروندان قرار گرفت.
وی در ادامه تصریح نمود : شهروندان محترم میتوانند در کلیه ساعات شبانه روز با مراجعه به سامانه شهرداری الکترونیک به آدرس hamedan.ir بخش اعلام ضابطه هوشمند ساخت و ساز ، با وارد کردن کد نوسازی و یا با استفاده از نقشه ، کلیه ضوابط ساخت و ساز ملک خود را طبق آخرین بخشنامه ها و دستورالعمل های ابلاغی مشاهده نمایند.
معاون شهرسازی و معماری شهردار همدان با اشاره به روند طاقت فرسای گذشته که با مراجعه حضوری شهروندان به مناطق و طی مسیر طولانی و صرف وقت و هزینه جهت دستیابی به اطلاعات مورد نیاز جهت خرید ملک و یا ساخت و ساز همراه بود ، یادآور شد : در این روش نوین کلیه ضوابط ساخت و ساز شامل نوع کاربری ملک ، جهات اربعه ، مقدار در مسیر ، سطح اشغال مصوب ، محاسبه زیربنای طبقات ، تراکم ، حداکثر ارتفاع مجاز ، چینش طبقات ، پیش آمدگیها ، تعداد پارکینگ و نیز عوارض تقریبی صدور پروانه شهرسازی و سایر ضوابط مصوب بدون هیچگونه واسطه و کاملا” شفاف و غیرحضوری در تمام ساعات شبانه روز در اختیار شهروندان قرار خواهد گرفت.
فتحیان نسب در پایان با اشاره به تاثیر بسیار مثبت اعلام ضابطه هوشمند در کاهش فرآیند صدور پروانه ، تصریح نمود : هدف اصلی ما تحقق صدور پروانه شهرسازی در کمتر از یکماه بود که با راه اندازی سامانه شهرداری الکترونیک توانسته ایم به این هدف نائل شویم.