به گزارش الوند، علیرضا قاسمیفرزاد در همایش روز ارتباطات و روابط عمومی استان همدان که با حضور معاونین استاندار، فرمانداران، مدیران کل، مدیران روابط عمومی دستگاهها و اصحاب رسانه برگزار شد، اظهار داشت: روابط عمومی یک حوزه خاص و ویژه است چرا که برخی افراد از توانمندی های بالا و تحصیلات عالیه برخوردار هستند اما قدرت بیان و تعامل با افراد را نداشته و در ارتباط گیری با مشکل روبرو می شوند.
وی با بیان اینکه روابط عمومی یک استعداد و هنر خلاقانه است، گفت: کسی که در جایگاه روابط عمومی قرار میگیرد باید صریح البیان و سریع الانتقال باشد تا بتواند با تجزیه و تحلیل صحیح در راستای روشنگری و افشای سیاست های دشمن گام بردارد.
قاسمی فرزاد افزود: در گذشته از روابط عمومی به عنوان پلی میان مردم و مسئولان و همچنین مسئول و پرسنل یاد میشد اما امروزه باید فراتر از این تعابیر،دو وظیفه دیگر که همانا جهاد تبیین (بیان و انتقال کارکردها، توانایی، پتانسیلها و ظرفیتها و کارکردهای سیستم در بدنه) و همچنین ایجاد فضایی همگون و هماهنگ است را در راس امور و اولویت های خود قرار دهد.
وی با اشاره به اینکه در شرایط فعلی بیش از هر زمان دیگری نیازمند میدان داری رسانهها و روابط عمومیها برای بیان دستاوردها و حفظ یکپارچگی هستیم، تصریح کرد: میدانداری و ورود روابطعمومیها در تشریح دستاوردها، باید به گونهای باشد که به تعبیر مقام معظم رهبری به مخرج مشترک با دشمن ختم شود.
نماینده عالی دولت در استان همدان یکی از اهداف دشمنان امروزی را سیاهنمایی و ایجاد فاصله هرچه بیشتر میان مردم و مسئولین نظام ذکر کرد و یادآور شد: گاه بیان یک موضوع از زبان مسئولین با توجه به جایگاه آنها برای جامعه قابل پذیرش نیست لیکن وقتی از زبان اصحاب رسانه بیان میشود پذیرفتن آن راحتتر و بهتر خواهد بود.
استاندار همدان خاطر نشان کرد:یکی از مهمترین سرفصلهایی که کشورهای غربی با آن عناد دارند همین بحث فرهنگ ما است چرا که چیزی که خود ندارند نمی پسندند دیگران داشته باشند و در دو دهه اخیر به هر کشوری که حمله کردنداولین نقطه و نقاطی که مورد حمله قرار گرفت و نابود شد آثار تاریخی آنها بود که می طلبد با وحدت و انسجام برای حفظ فرهنگ مان تلاش نماییم.
استاندار همدان همچنین خواستارتأسیس “خانه ارتباطات همدان” شد و گفت: این خانه باید با حضور جمعی از فعالان و متخصصان علوم ارتباطات که اعضای آن الزاماً در یکی از رشتههای روابط عمومی، رسانه، تبلیغات و انتشارات دارای تجربه علمی یا حرفهای موثر باشند تشکیل شود.
وی در پایان بر لزوم ورود روابط عمومی ها در تصمیم گیری تاکید کرد و بیان داشت: باید از روابط عمومیها متناسب با فناوریهای بروز زمانه و از جوانان خوشفکر و تحصیل کرده در این حوزه جهت ایفای نقش راهبردی در طراحی فرآیند تصمیمگیری و تصمیمسازی بهره برد.
در پایان این همایش از روابط عمومی های فعال در حوزه های مختلف تجلیل به عمل آمد.