تاریخ : پنج شنبه, ۴ مرداد , ۱۴۰۳ 19 محرم 1446 Thursday, 25 July , 2024
1

از کارنامه موفق استاندار کرمانشاه تا نشست های سه جانبه  برخی نمایندگان و فراخوان طرفداران رسانه ای برای تخریب استاندار  

  • کد خبر : 7893
  • ۰۶ تیر ۱۴۰۲ - ۱۹:۱۰
از کارنامه موفق استاندار کرمانشاه تا نشست های سه جانبه  برخی نمایندگان و فراخوان طرفداران رسانه ای برای تخریب استاندار   

از کارنامه موفق استاندار کرمانشاه تا نشست های سه جانبه  برخی نمایندگان و فراخوان طرفداران رسانه ای برای تخریب استاندار

 

حدود شش ماه پیش و در ۳۰ آذر ۱۴۰۱، هیات دولت محمد طیب صحرایی را به عنوان استاندار کرمانشاه معرفی کرد تا به عنوان هجدهمین استاندار پس از انقلاب سکان هدایت استان کرمانشاه را به دست گیرد.

صحرایی که دارای دکتری جامعه شناسی سیاسی از دانشگاه امام صادق است از همان بدو آغاز به کار،برنامه محوری و استفاده از مدیران بومی و دارای تخصص را به عنوان یکی از راه های برون رفت این استان از مشکلات بیان کرد و گفت زمانی قادر خواهد بود جایگاه کرمانشاه را در بسیاری از شاخص ها ارتقا دهد که بتواند با میل و اختیار خود برنامه ها و انتصابات را اجرا کند و نسبت به آن پاسخگو خواهد بود و از نمایندگان این استان خواست که به وظیفه ذاتی خود که همانا قانون گذاری و نظارت است بپردازند و امور اجرایی را به وی واگذار نمایند و اگر موفق نشد از وی بازخواست شود.

حال سوالی که مطرح میشود اینست که آیا استاندار تازه منصوب شده کرمانشاه توانسته است طی این مدت کوتاه سیاست های دولت سیزدهم را در این استان اجرا کند و کارنامه موفقی داشته است و در این راه نمایندگان این استان در مجلس شورای اسلامی تا چه حد وی را همراهی کرده اند.

با توجه به اینکه مسکن، اشتغال ، توسعه زیرساخت ها ، استفاده از ظرفیت های بومی برای جذب سرمایه گذاری ، احیای واحد های راکد از جمله مهمترین اولویت های دولت مردمی سیزدهم است میتوان گفت که صحرایی در این مدت شش ماهه توانسته کارنامه قابل قبولی از خود بجا گذارد و در بحث مسکن با تامین زمین جهت اجرای نهضت مسکن ملی در تمام شهرستان های این استان و استارت پروژه های آن گام موثری برداشته است چرا که پیش از وی در هیچ یک از شهرستانهای این استان کوچکترین اقدامی در این راستا صورت نگرفته و تنها به ثبت نام از متقتاضیان محدود شده بود.

همچنین در حوزه اشتغال نیز وی موفق شد از اعتبارت سفر رییس جمهور به استان کرمانشاه که در دوران تصدی امیری مقدم انجام گرفته بود و از حدود ۱۱ هزار میلیارد تومان تنها ۹۰ میلیارد تومان اختصاص یافته بود با پیگیری های مداوم این مبلغ را به ۲ هزار میلیارد تومان ارتقا و جذب کند که در اشتغال زایی بسیار تاثیر گذار خواهد بود.

انعقاد قرارداد ۴۵۰ میلیارد تومانی جهت بهسازی کامل باند اصلی فرودگاه کرمانشاه ، تشکیل کارگروه استانی برای تامین مالی و رفع موانع قطار شهری، قرار گرفتن معضلات اجتماعی کرمانشاه در اولویت شورای اجتماعی کشور، بازگشایی مرز شوشمی به عنوان مطالبه ۴۰ ساله مردم این منطقه، توافق با کشور عراق برای ۲۴ ساعته شدن مرز خسروی، توافق برای احیای مگا پروژه آناهیتا پس از ۱۵ سال رکود ، انجام سفرهای شهرستانی با رویکرد جدید و حضور تمام معاونین و مدیران کل مرتبط با مشکلات و…. از جمله اقداماتی است که می توان از آن به عنوان بخشی از کارنامه موفق صحرایی طی این مدت کوتاه اشاره کرد.

در پاسخ سوال دوم و نقش نمایندگان در خصوص همراهی یا سنگ اندازی در مسیر برنامه های استاندار کرمانشاه نیز باید گفت که همراهی نمایندگان این استان در مجلس شورای اسلامی را می توان به دو دسته تقسیم کرد که در دسته موافقان می توان از مصری ، رشیدی و حسینی کیا نام برد که همواره در بیشتر نشست ها با حضور استاندار کرمانشاه شرکت کرده و از وی حمایت می کنند که نمونه بارز آنرا در جلسه رای اعتماد به وزیر کشاورزی شاهد بودیم که همین همراهی زمینه توسعه حوزه انتخابیه آنها را فراهم کرده است

در دسته دوم که همانا مخالفان و سهم خواهان هستند می توان به شهریار حیدری و علی رضایی و دیگر نماینده غرب شهرستانهای این استان اشاره کرد که با تشکیل یک گروه سه نفره قصد دارند طی ۳ماه متوالی در مجلس شورای اسلامی با تذکر به رییس جمهور و اعمال فشار یا زمینه را برای تغییر نماینده عالی دولت فراهم کنند یا امتیازات لازم را از استاندار اخذ نمایند که نمونه آنرا طی یک ماه گذشته در تذکرات حیدری و رضایی شاهد بودیم اما نکته جالب ماجرا دعوت از برخی اهالی رسانه برای به اصطلاح هم اندیشی با نمایندگان و همراهی در انتقاد و سیاه نمایی علیه استاندار کرمانشاه طی هفته گذشته بود که چندان مورد استقبال قرار نگرفت چرا که طی سه سال گذشته از این دعوت به هم اندیشی خبری نبود و تنها هدف خاصی را دنبال می کرد.

لینک کوتاه : https://www.sanatweekly.ir/?p=7893